Pameran Hang Tuah 10 Jun 2024

 

Selami sejarah, hayati kepahlawanan! Pameran Hang Tuah akan membuka tirainya di MITC Melaka dari 10 Jun hingga 7 Julai 2024 dengan mempamerkan hasil penyelidikan yang mengukuhkan kewujudan Hang Tuah melalui sumber-sumber baharu.

Hang Tuah, nama yang tidak asing lagi bagi masyarakat Melayu, merupakan lambang keberanian dan kebijaksanaan. Kisahnya bersama Hang Jebat, Hang Kasturi, Hang Lekir dan Hang Lekiu terus hidup dalam jiwa kita, membakar semangat perjuangan dan keagungan bangsa. Pameran ini akan membawa anda mengembara kembali ke zaman kegemilangan Melaka, dengan pelbagai artifak, manuskrip dan bahan-bahan yang ditemui dari serata dunia seperti Belanda, Jepun, India, Portugal, China, Indonesia, dan Thailand.

Temui keajaiban sejarah melalui artifak dan manuskrip yang membuktikan Hang Tuah sebagai ikon antarabangsa. Pameran ini bukan sekadar mempersembahkan sejarah, tetapi juga bertujuan memupuk jatidiri generasi muda dengan semangat Hang Tuah yang tidak pernah pudar. Dengan slogan "Bijak Laksana Tuah, Berani Laksana Jebat", kita diingatkan untuk terus meneladani kepahlawanan dan kebijaksanaan tokoh-tokoh ini.

Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan sendiri kehebatan Hang Tuah dan sumbangannya yang tidak ternilai. Jadikan kunjungan anda ke pameran ini sebagai satu inspirasi dan mengenali wira yang telah mengharumkan nama bangsa di seluruh dunia.

Mari kita raikan warisan kita, kenali sejarah kita, dan bangkit bersama semangat Hang Tuah. 

"Takkan Melayu Hilang di Dunia"

Bayaran Kemasukan :

Dewasa (Pemegang MyKad) : RM 15.00
Kanak-kanak (Pemegang MyKid, 7 – 12 tahun) : RM 5.00
Warga Emas (Pemegang MyKad): RM 5.00

Dewasa (Pelancong Asing): RM 20.00
Kanak-kanak (Pelancong Asing): RM 10.00

Keterangan Lanjut boleh hubungi : 
En. Lim Sze Koon, Penolong Pegawai Tadbir, Tourism Melaka (016-608 5258) & En. Azrulnizam Bin Mohd, Penolong Akauntan, Tourism Melaka (011-15423886)

Terima kasih.

#TourismMelaka
#FabulousMelaka
#TahunMelawatMelaka2024
#ManaLagiMelakaLer
Share this article :
Share on FB Tweet Share on G+ Digg Share

Ditulis Oleh : Admin ~ Admin Blog

Ahmad Zaki Anda sedang membaca artikel berjudul Pameran Hang Tuah 10 Jun 2024 yang ditulis oleh Melaka Blogger Segala yang berkaitan di dalam :Pameran ini bukan sekadar mempersembahkan sejarah, tetapi juga bertujuan memupuk jatidiri generasi muda dengan semangat Hang Tuah. diperbolehkan menyalin artikel ini untuk tujuan kebaikan sahaja.

Jika anda menyukai artikel di blog ini, silakan melanggan melalui emel dan anda akan mendapat kiriman artikel setiap kali ada artikel yang terbit di Melaka Blogger

0 Komen:

Catat Ulasan

Iklan Usahawan Melaka

ads ads ads
Back to top