Kaunter Zakat "drive thru"


Konsep "drive thru" mula diperkenalkan oleh restoran makanan segera bagi mempermudahkan para pelanggan membeli makanan atau minuman tanpa perlu masuk ke dalam restoran berkenaan.  Kemudia idea berkenaan diperkembangkan dengan digunapakai oleh agensi tertentu seperti dalam urusan pembayaran bil air dan elektrik.

Pada tahun ini, orang ramai dapat menunaikan kewajipan membayar zakat fitrah di kaunter Zakat Pandu Lalu di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin (MTMZA) di Putrajaya. MTMZA melakukan tranformasi cara membayar zakat dengan membuka kaunter zakat pandu lalu adalah bertujuan untuk memudahkan dan mendekatkan masyarakat dengan masjid untuk membayar zakat. Kaunter di buka setiap hari dari 7 pagi sehingga 6.30 petang.

Semoga idea ini diperkemaskan lagi dan dikembangkan ke seluruh negara khususnya di negeri Melaka.


Sumber : BERNAMA
Share this article :
Share on FB Tweet Share on G+ Digg Share

Ditulis Oleh : Admin ~ Admin Blog

Ahmad Zaki Anda sedang membaca artikel berjudul Kaunter Zakat "drive thru" yang ditulis oleh Melaka Blogger Segala yang berkaitan di dalam : diperbolehkan menyalin artikel ini untuk tujuan kebaikan sahaja.

Jika anda menyukai artikel di blog ini, silakan melanggan melalui emel dan anda akan mendapat kiriman artikel setiap kali ada artikel yang terbit di Melaka Blogger

0 Komen:

Catat Ulasan

Iklan Usahawan Melaka

ads ads ads
Back to top