Chua Boon Huat maut dalam kemalangan

 

Pemain hoki skuad kebangsaan Malaysia, Chua Boon Huat, 33 tahun..anak kelahiran dari Bukit Cina, Melaka, maut dalam satu kemalangan selepas kereta dipandunya keretanya melanggar sebuah lori menyiram pokok bunga di Lebuhraya Damansara Puchong (LDP) dekat Kelana Jaya kira-kira pukul 3.00 pagi tadi (1 Ogos 2013). Takziah buat keluarga mendiang.

Secara kebetulan, mendiang yang memakai jersi nombor 3, meninggal lebih kurang pada pukul 3.00 pagi dan berusia 33 tahun sewaktu kejadian.

Timbalan Presiden Persekutuan Hoki Malaysia (PHM), Datuk Nur Azmi Ahmad, berkata terlalu sukar mencari pengganti pemain berkaliber seperti Chua yang menyumbang kudrat sejak berusia 17 tahun mewakili Malaysia.
Katanya, mendiang Chua yang baru saja menerima insentif kemenangan aksi negara di Johor Bahru dan Doha Disember 2012 pada satu majlis diibu negara malam tadi juga banyak membantu kejayaan Malaysia di persada dunia.

Kehilangannya yang juga satu-satunya pemain berbangsa Cina dalam skuad negara turut dirasai menjelang persiapan negara menghadapi Kejohanan Hoki Asia di Ipoh 24 Ogos hingga 1 September depan

Sementara itu, Presiden Persatuan Hoki Melaka, Datuk Md Yunus Husin merakam takziah kepada keluarga Chua dan berharap tabah menerima berita mengejutkan itu.

Katanya, persatuan akan turut menyumbang kepada keluarga mendiang sebagai tanda keprihatinan dan kesedihan di atas kejadian yang tidak di sangka itu.

Jenazah mendiang dijangka dibawa balik keluarganya ke Taman Semabok Perdana di sini dan dijangka disemadikan Isnin ini.


**Salam takziah untuk keluarga mendiang Chua Boon Huat dari Melaka Blogger


 


 
Jangan ada yang beli nombor ekor mengikut nombor pendaftaran kereta mendiang pula ye...!


Kemaskini
 

 

Mendiang pemain hoki kebangsaan, Chua Boon Huat, telah selamat disemadikan di Melaka Memorial Park (Taman Peringatan Melaka), Sungai Putat, Melaka kira-kira dalam pukul 3.30 petang, 5 Ogos 2013. 

Sebelum itu, lebih seribu orang terdiri daripada anggota keluarga, rakan dan peminat mendiang pemain hoki kebangsaan, Chua Boon Huat, hadir di Taman Peringatan Melaka. Turut kelihatan memberi penghormatan terakhir ialah pasukan hoki kebangsaan serta ketua jurulatih, Paul Revington dan pembantu jurulatih, Arul Selveraj.
Share this article :
Share on FB Tweet Share on G+ Digg Share

Ditulis Oleh : Admin ~ Admin Blog

Ahmad Zaki Anda sedang membaca artikel berjudul Chua Boon Huat maut dalam kemalangan yang ditulis oleh Melaka Blogger Segala yang berkaitan di dalam :Pemain hoki kebangsaan maut dalam kemalangan di LDP diperbolehkan menyalin artikel ini untuk tujuan kebaikan sahaja.

Jika anda menyukai artikel di blog ini, silakan melanggan melalui emel dan anda akan mendapat kiriman artikel setiap kali ada artikel yang terbit di Melaka Blogger

0 Komen:

Catat Ulasan

Iklan Usahawan Melaka

ads ads ads
Back to top