Keputusan perlawanan persahabatan Melaka United - Perak (30/11/2013)

 

Melaka jaringkan gol dalam minit ke 37 separuh masa pertama dan Perak dapat gol penyamaan dalam perlawanan lebih kurang berbaki 15 minit di separuh masa kedua... Jika dilihat dari segi penciptaan peluang dan corak pemainan, Melaka United mampu untuk menang dengan jarian 3 - 1 atau 3 - 0. Namun rezeki hanya setakat itu sahaja untuk skuad Melaka United. 

Alhamdulilah, dalam skuad yang telah disediakan untuk musim hadapan, anak-anak Melaka yang berkelana lama di rantau telah kembali menyarung jersi Melaka. Keputusan seri inipun juga dibantu oleh kecemerlangan penjaga gol Melaka yang sering melayangkan badannya umpama ada tilam di bawahnya.

Gol yang terlepas itu adalah hasil kesilapan teknikal pertahanan Melaka United.. Mungkin menyangkakan kedudukan penyerang Perak "outside"



Semangat Ultras Malaya tetap ada di setiap negeri di Malaysia. Di Melaka ianya dipanggil Ultras Taming Sari.  Stadium Hang Tuah pada malam perlawanan dibanjiri oleh peminat bola sepak yang ingin menyaksikan perubahan skuad bola sepak yang di bawah kepimpinan pengurusan baru yang diketuai oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Wira Ir. Idris Haron.

 


Melaka United 2014

Dari Kiri berdiri :
Khairul Izwan, Saiful Mustapa, Amirul Omar, K.Shatiya. Adli & Ahmad

Dari Kiri hadapan :
Ahmad Khuzaimi, Rahim Bakar, Rashid Mahmud, Wan Azwari & K.Rajan


**admin dapat bersalaman dengan beberapa pemain skuad Melaka United antaranya ialah penjaga gol dan pemain senior harapan iaitu Rashid Mahmud. Lagi seorang tak tahu namanya, bangsa Cina (pemain gantian).
Share this article :
Share on FB Tweet Share on G+ Digg Share

Ditulis Oleh : Admin ~ Admin Blog

Ahmad Zaki Anda sedang membaca artikel berjudul Keputusan perlawanan persahabatan Melaka United - Perak (30/11/2013) yang ditulis oleh Melaka Blogger Segala yang berkaitan di dalam :Keputusan perlawanan dan suasa di malam pertandingan di Stadium Hang Tuah Melaka bersama dengan Ultras Taming Sari dan rakyat negeri Melaka. diperbolehkan menyalin artikel ini untuk tujuan kebaikan sahaja.

Jika anda menyukai artikel di blog ini, silakan melanggan melalui emel dan anda akan mendapat kiriman artikel setiap kali ada artikel yang terbit di Melaka Blogger

0 Komen:

Catat Ulasan

Iklan Usahawan Melaka

ads ads ads
Back to top