Pameran PIKOM PC Fair 2013 - Melaka


Dimaklumkan bahawa Pameran Pikom PC Fair 2013 akan diadakan pada ketetapan berikut :

Tarikh     :     13 hingga 15 Disember 2013
Masa      :     11.00 pagi sehingga 9.00 malam.
Tempat   :     Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) Ayer Keroh, Melaka


Pesanan :
-Sebelum ini ada kes penipuan oleh sebilangan peniaga di dalam pameran ini.  Antaranya :

  1. Harga yang dijual lebih tinggi dari harga di kedai luar pameran atau pada hari-hari biasa tetapi digantungkan kata-kata promosi jualan murah / diskaun.
  2. Barangan atau peralatan yang dijual tiada alat ganti di Malaysia. Sedangkan semasa mereka menjual, tidak dimaklumkan perkara itu. Malah ada yang berdolak-dalik mengenai "jaminan" yang diberikan apabila tuntutan dibuat oleh pembeli.
  3. Barangan terpakai dijual sebagai barangan baru. Contohnya mereka servis laptop supaya kelihatan seperti baru.
Oleh itu sebelum membeli, anda haruslah membuat kajian mengenai harga barangan komputer di pasaran semasa hari-hari biasa.

Selalunya pengguna komputer yang tiada pengalaman sering ditipu oleh peniaga. Faham-faham sendirilah bangsa apa yang menguasai perniagaan komputer di Malaysia.
Share this article :
Share on FB Tweet Share on G+ Digg Share

Ditulis Oleh : Admin ~ Admin Blog

Ahmad Zaki Anda sedang membaca artikel berjudul Pameran PIKOM PC Fair 2013 - Melaka yang ditulis oleh Melaka Blogger Segala yang berkaitan di dalam :Pameran dan jualan barangan komputer dengan harga diskaun sempena hujung tahun diperbolehkan menyalin artikel ini untuk tujuan kebaikan sahaja.

Jika anda menyukai artikel di blog ini, silakan melanggan melalui emel dan anda akan mendapat kiriman artikel setiap kali ada artikel yang terbit di Melaka Blogger

0 Komen:

Catat Ulasan

Iklan Usahawan Melaka

ads ads ads
Back to top