Futsal Asia Cup U23 akan berlangsung di Melaka

 
Untuk mempromosikan lebih lagi sukan futsal di Asia, CAFS akan mengadakan kejohanan pertama pada 5 April, 2014. Kejohanan ini berlangsung sehingga 13 April 2014.

Persatuan Futsal Malaysia yang bergabung dengan CAFS, akan menjadi tuan rumah acara ini di Melaka.

Selain negara-negara ahli CAFS, Indonesia dan Brunei juga dijemput dan para ahli sukan fulsal yang terdiri dari belia muda lelaki dan wanita Asia dari 6 hingga 8 buah negara akan bertanding dalam acara besar ini.


*Info mengenai CAFS :

-Confederation of Asian Futsal (CAFS) sebagai pihak berkuasa dalam pembangunan futsal di Asia, mempunyai kewajiban untuk menyebarkan semangat dan nilai futsal. 
 
-Menegakkan hormat dan KESAKSAMAAN-tanpa perbezaan bangsa, kaum, jantina, umur dan status,mencari untuk PERSAHABATAN melalui interaksi dan kerjasama dalam keluarga futsal.

-Bekerja bersama-sama untuk menghantar KASIH SAYANG ke setiap sudut di Asia, dan berharap untuk negara yang AMAN dan sejahtera
Share this article :
Share on FB Tweet Share on G+ Digg Share

Ditulis Oleh : Admin ~ Admin Blog

Ahmad Zaki Anda sedang membaca artikel berjudul Futsal Asia Cup U23 akan berlangsung di Melaka yang ditulis oleh Melaka Blogger Segala yang berkaitan di dalam :Futsal Piala Asia bawah 23 tahun akan diadakan di Melaka dalam bulan April 2014 diperbolehkan menyalin artikel ini untuk tujuan kebaikan sahaja.

Jika anda menyukai artikel di blog ini, silakan melanggan melalui emel dan anda akan mendapat kiriman artikel setiap kali ada artikel yang terbit di Melaka Blogger

0 Komen:

Catat Ulasan

Iklan Usahawan Melaka

ads ads ads
Back to top